Het bleek dat (zoals eigenlijk elk jaar) er weer een mooie dag was uitgekozen voor dit gezellige evenement.
De duidelijk ervaren orkestmeester gaf een staaltje van zijn kunnen door 6 uur lang, ononderbroken, een prelude van het allerhoogste niveau te begeleiden.
Onder een staalblauwe hemel met heerlijke temperaturen werd een leuk stukje modelvliegen voorgeschoteld.
Er was een grote verscheidenheid aan modellen en piloten en de sfeer zat er goed in. Ook het Panic Team waren dit jaar weer van de partij. Ze presteerden het om gedurende enige tijd netjes in formatie te vliegen tot er toch een crash aan te pas kwam en een andere piloot om technische redenen moest afhaken. Zoals als altijd was er ook nu weer een dogfight met een groot aantal Swifts met maar één doel: elkaar uit de lucht vliegen. Hoewel dit altijd zonder problemen lukt wanneer dit niet de bedoeling is leek het nu een stuk moeilijker en duurde het enige tijd voor de eerste Swift de mais indook. Ook de demo van het eigen clubteam met de electro Spitfires, Mustangs en Messerschmits mocht door het enthousiaste publiek worden gesmaakt. Benoit Dierickx (1) gaf met zijn Bucker Jungmeister een prachtig staaltje – op klassieke muziek gedragen vliegkunst ten beste.
Maar ook alle andere aanwezige piloten gaven blijk van een ijzeren discipline met hoog showgehalte, geen ongevallen en een perfecte timing maakten de show tot één van de betere Belgische modelvliegrtuigdemonstraties.
Van de gedisciplineerde terreinmeesters, de constante logistiek tot de vriendelijke bediening van de clubleden aan alle kraampjes maakten dat alle pinten fris, alle hamburgers vers en ja, zelfs de appelbeignets ter plaatse werden bereid.
Petje af voor de organisatie want in dit wiel ontbraken geen spaken.
De omroeper Fons Bolsens (2) was zoals steeds een compleet wandelend vliegtuig-encyclopedie. Van elk model wist hij – tot grote genoegdoening van het publiek – feilloos de technische fiche, de historiek, serienummers, motoren en verschillende uitvoeringen van het echte model uit zijn mouw te schudden.
Dit maakte – mede door de felicitatiemails van zowel piloten als publiek – voor de organisatie dat de zoveelste show weeral een succesverhaal was zonder voorgaande.